Kameralny koncert zaduszkowy dzięki pomysłowej wizualizacji Czesława Chwiszczuka i Witold Liszkowskiego odbył się autentycznie pod auspicjami i z udziałem Ryszarda Gwalberta Miśka.
Wrocławski saksofonista był wśród muzyków, grał z nimi lub uważnie, ale z życzliwością przyglądał się i słuchał. Słuchał jak grają i śpiewają Jego dawni koledzy i młodzi artyści, reprezentujący już następne pokolenie: Robert Kamalski, Marek Bałata, Zbigniew Czwojda, Michał Czwojda,Tomasz Grabowy, Jerzy Kaczmarek, Tomasz Kasiukiewicz, Janusz Konefał, Jacek Krzaklewski, Zbigniew Lewandowski, Andrzej Michalak, Marcin Lutrosiński, Marek Markowski, Igor Pietraszewski, Andrzej Michalak, Artur Lesicki, Adam Skrzypek, Tomasz Wilczyński. Koncert poprowadził Wojciech Siwek, związany z wrocławskim środowiskiem jazzowym od zawsze.
W ten niesamowity wieczór zmaterializowała się myśl, którą zawarł w swoim eseju „W objęciach umarłej muzyki”: Jesteśmy otwarci na przyszłość, lecz to czym jesteśmy zawdzięczamy przeszłości.
Te szczególne pożegnanie artysty przez artystów i słuchaczy na długo pozostanie w pamięci.
Ryszard Gwalbert Misiek (ur. 23 marca 1947 roku w Legnicy, zm. 24 sierpnia 2010 r. we Wrocławiu) . Saksofonista jazzowy, kompozytor, założyciel Polskiego Teatru Instrumentalnego (1975-1987), w którym zrealizował m.in. spektakle „Duch nie zstąpi bez pieśni” i „Sonatę widm”.
Laureat nagród festiwalowych „Jazz nad Odrą” w latach 70. Wykładowca w klasie teatru instrumentalnego na McGill University w Montrealu (1990-1993). Autor pokazów multiwizyjnych (1997), lider grupy „R.G. Misiek Quartet” (1996) i „Misiek Rap Machine” (1996).
W objęciach umarłej muzyki – esej, Ryszard Gwalbert Misiek
Zaduszki jazowe – wspomnienie o Bracie, Wiesław Misiek, Jazz Forum
Koncert miał miejsce w Sali Kameralnej Impartu, we Wrocławiu, 2 listopada 2010 r.