W sali kameralnej wrocławskiego Impartu już wkrótce recital Joanny Słowińskiej i Jarosława Bestera, pt. „Bal u Pana Boga.
Joanna Słowińska- jedna z najbardziej wszechstronnych polskich wokalistek, charyzmatyczna pieśniarka. Miłośnikom etno i world music znana z repertuaru inspirowanego polską i słowiańską muzyką tradycyjną.
Z autorskimi recitalami występowała w większości krajów Europy i w USA (NY Broadway Symphony Space, Chicago Cultural Center). Koncertuje z zespołem złożonym z krakowskich instrumentalistów.
W latach 2004-2007 solistka Tryptyku Świętokrzyskiego. Od 2001 nieprzerwanie współpracuje z Zygmuntem Koniecznym (Konieczny w teatrze Staniewskiego, Serce moje gram, Norwid – Bal, Noc listopadowa).
Laureatka wielu prestiżowych festiwali (m.in. Festiwalu Polskiego Radia Nowa Tradycja [1999, 2004, 2005], Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu [2004], Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu [finalistka Superjedynek 2009 za studyjny, autorski album Możesz być]), laureatka Akademii Fonograficznej ZPAV (m.in. jako solistka Tryptyku Świętokrzyskiego). W plebiscycie Polskiego Radia Nowa Tradycja jej solowe płyty wyróżniono tytułem Folkowej Płyty Roku (Live in Alchemia [2005], Możesz być [2008].
Joanna:
• (…) osobowość na miarę Cesarii Evory, Omary i Lila’i Downs – tej, co śpiewała we „Fridzie” [Wojciech Ossowski, Polskie Radio, Trójka]
• Pierwsza dama polskiego folku – jedna z najbardziej fascynujących i wyrazistych wokalistek na polskiej scenie muzycznej [Tomasz Janas, „Gazeta Wyborcza”]
• Uwielbiam być zaskakiwany, kocham te momenty, gdy dreszcze przechodzą mi po plecach, a płyta, piosenka bądź jakakolwiek kompozycja, zaskoczą mnie do tego stopnia, że w sposób absolutny skupiają moją uwagę na dziele. Aby nie przeciągać, powiem wprost. Płyta, o której tych kilka słów, taka jest. Wymyka się kompletnie z ustalonych stylistycznych ram, przez co już intryguje. (…) [Piotr Iwicki, „JazzForum”, „infomuzyka.pl”]
Jarosław:
• Mieszanka wybuchowa, kulturowy tygiel zaskakujący różnorodnymi pomysłami i rozbrajającą dynamiką gry (…); improwizacja, otwartość i nieprzewidywalność (przywołująca eksperymenty Kronos Quartet), a przy tym energia i zapamiętanie godne rockowych bandów. [Jacek Hawryluk, „Przekrój”]
• Hipnotyzuje widzów, (…) wydaje się, iż nuty przenikają w krew, zmuszając serce pulsować coraz szybciej. Tą muzykę odczuwa się instynktownie. Zaskakujące przeplatania się dźwięków, od tajemnicy Wschodu po słowiańskie bezkresy. (…) Coś z obrazów Marca Chagalla – ulotne, folkowe, nasycone zagadkami, i jednocześnie proste i zrozumiałe dla każdego. [Irina Wratarewa, „day.kiev.ua”]
Recital 9 GRUDNIA 2010, GODZ. 19.00
Sala Kameralna
Centrum Sztuki IMPART
ul. Mazowiecka 17, Wrocław
tel. 071 341 94 32, rezerwacje@impart.art.pl
Źródło: materiały organizatora.