Pendolino – pierwszy super szybki pociąg, zakupiony za przeszło 2,5 mld zł, trasę z Wrocławia do Głogowa mógłby pokonać w 30 minut. Ale tego nie zrobi, gdyż nie ma odpowiedniego torowiska.
W 2010 roku Spółka Akcyjna PKP SA rozpoczęła 77 inwestycji na dworcach kolejowych. Na liście, reklamowanej hasłem „Robi się”, znajduje się także Głogów. Może czeka w kolejce?
Widok peronu przypomina czasy głębokiej komuny. Ba! Nawet gorzej! Do wyjścia trzeba pokonać wysokie schody. Zadaszony i całkiem fotogeniczny łącznik z budynkiem dworca straszy wybitymi szybami. I nagle szok! Drzwi na fotokomórkę. Świetlik w dachu. Czyściutka toaleta. Spartańska, schludna poczekalnia. Front budynku wyraźnie odnowiony, chociaż obiekt tradycyjnego dworca nie przypomina. Brakuje szyldu informującego, że stoimy przed dworcem PKP Głogów Główny.
Zegar tyka całkiem punktualnie. Może przyjdą lepsze czasy także na modernizację peronu i torowiska. Gdyż cóż podróżnemu po zewnętrznym wyłącznie makijażu. Pociąg Regio na pokonanie 99 km potrzebował 2 godziny i 4 minuty.
W tym czasie włoski pendolino mógłby dojechać do Kołobrzegu. Gdyby mógł…
O inwestycjach PKP SA czytaj na stronie www.robisie.eu w zakładce Gdzie się robi ?